Anatra DS Anasa

 

     Dvoumístný průzkumný či lehký bombardovací letoun nepřítele z ukrajinské Oděsy z carského Ruska vznikl v roce 1916. První sériové kusy vyrobila továrna v roce 1917. Březnu 1918 se pokusili továrnu obsadit bolševici, ale podepsáním brestlitevského míru (3. březnu 1918) obsadila Oděsu Rakousko–uherská armáda. Armádě se stroje zalíbily a tak zadali továrně objednávku na 200 kusů. Ty měli primárně sloužit jako školní stroje, na konci války je pak chtěli využít i v boji v Itálii. K.u.K. Luftfahrtruppe do konce války odebralo 66 strojů. Část z nich pak skončila i v Československém letectvu, kde byli využity v roce 1919 v bojích na Slovensku.

Fotografováno v dubnu 2015 v Národním technickém muzeu v Praze.

 

Hlavní technické údaje letounů Anatra DS Anasal:

Rozpětí křídel 11, 4 m

Délka 8, 1 m

Výška 3, 36 m

Prázdná hmotnost cca 814 kg

Celková hmotnost cca 1 164 kg

Rychlost cca 144 km/h

Dostup 4 300 m

Motor: Salmson 9U, o obsahu 9,9 l, o výkonu 150k / dvoulistá vrtule

Výrobce: letecká továrna Anatra, Oděsa, Ukrajina

Výzbroj: jeden kulomet pevný původně 7, 7 mm kulomet Vickers, ovládaný pilotem a druhý na lafetě v prostoru pozorovatele původně 7, 7 mm Lewis (i Colt, Maxim či Schwarzlose).

 

Zdroje:

Extra Valka – I.sv., IV/2015

NTM Praha

Vlastní archiv

www.valka.cz

Kontakt

Vyhledávání

 Stránky zaměřené na vojenskou historii


 

Navštivte Náš Svět

Naše cestovatelské stránky


Rodinní Válečníci jsou Archivovány

Novinky

06.08.2016 11:49

Popis Bojové jízdní rozvědky

Popis Bojové jízdní rozvědky  od 5., 7. a 8. střeleckého pluku Československých vojsk na Rusi od tehdejšího praporčíka Jiřího Zrzavého v červenci 1918 na Sibiři.      
05.08.2016 14:40

Jezdectvo Rakouska-uherska, předchůdce Jezdectva Československé branné moci

Jezdectvo na jehož základech budovala nová republika své jezdecké pluky.  Jejich organizace, počty, výzbroj a jejich uniformy, jež na počátku Velké války patřili již minulosti, ale i dnes jsou stále obdivované.
12.02.2016 12:39

Další Jezdectvo, tentokrát Jezdectvo Vládního vojska

Jezdectvo Vládního vojska 1939 - 1945
07.11.2015 15:19

Jak se stravovali Naši válečníci za Velké války

   Strava a polní kuchyně Rakousko-uherské armády za Velké války i ve Fotografii. K tomu několik polních kuhyní z evropských muzeí i moderních armád.
31.10.2015 16:51

Vagóny z Velké války – Für 40 Männer oder 6 Pferde

   V železničním depozitáři Národního technického muzea  (Praha) v Chomutově je i několik Vagónů s nimiž cestovali naši Rakousko – uherští pradědové na frontu Velké války.
04.10.2015 22:04

Rekonstrukce bojů na řece Soči v Třemošné na Plzeňsku

Rekonstrukce bojů na řece Soči – Isonzo v Itálii v roce 1915 aneb Třemošná na Plzeňsku 3. října 2015.
21.09.2015 18:45

Major jezdectva Josef Bilina, velitel I. divizionu 2. Jezdeckého pluku,

narozen roku 1893, původně Fähnrich Zeměbraneckého pěšího pluku 28. který upadl v roce 1915 do zajetí. Poté se  Josef Bilina přihlásil do srbské armády a Československého vojska na Rusi ... 
10.09.2015 12:58

Fotografován a popsán kořístní letoun Anatra DS Anasa

v NTM v Praze.  Anatra DS Anasa v kategorii Rakousko-Uherské vojenské letectvo -  Kaiserlich und Königlich Luftfahrtruppe .   
09.09.2015 13:11

Korfu a Brandýs

Dva Nové Fotografické články o Rakouské Monarchii. První o Vile císařovny Alžběty - řečené Sisi na řeckém ostrově Korfu  –   Zámek Achillion.  A druhý o Zámku v Brandýsi nad Labem, o jeho předposledním majiteli  Arcivévodovi Ludvíku Salvátorovi Toskánským světoznámém badateli a cestovateli a o posledním majiteli  císaři Karlu I.    Oba Fotografické články najdete v sekci Musea, pevnosti a místa Vojenské historie  –    Rakouská Monarchie a Císař František Josef I..
10.08.2015 23:13

Kapitán Josef Fokt

Životopis  Příslušníka České družiny, její 2. roty a celoživotního přítele  Plukovníka jezdectva Mirosla Brože.
TOPlist

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode