Letoun Taube (Holub) byl navržen v Rakousku. Tento letoun byl populární pro výcvik pilotů díky designu, který připomínal Holubici. Rakouský konstruktér Igo Etrich stvořil stroj jenž měl vynikající stabilitu a manipulovatelnost. Letoun byl vylepšen němcem Edmund Rumpler a sériově vyráběn.
Letoun vydržel ve výcvikové letce až do roku 1914.
Zobrazeny dvoumístný letoun se stal vítězem „Kathreiner Prize“ na trati Mnichov – Berlín v roce 1911. Pilotoval Helmuth Hirth, 540 km uletěl za 6 hod, s několika mezipřistáními na doplnění pohonných hmot. Byl rychlejší než tehdejší železnice.
Fotografováno (listopad 2011) v Mnichovském národním museu – Deutsches museum Munich.
Hlavní technické údaje letounů Etrich-Rumpler Taube 1910:
Rozpětí křídel 14 m
Prázdná hmotnost cca 400 kg
Celková hmotnost cca 600 kg
Rychlost cca 80 km/h
Motor: Daimler "Mercedes" E 4F 50k
Výrobce Rumpler-Luftfahrzeugbau GmbH, Berlin-Johannisthal
Jiří
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————
—————